WYCIECZKA DO PORTU LOTNICZEGO „RZESZÓW-JASIONKA”

23 listopada klasy 2a i 2d udały się na wycieczkę do Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”. Wycieczka rozpoczęła się w budynku Terminala, gdzie pani przewodnik zapoznała nas z historią Portu, służbami pracującymi na jego terenie oraz omówił warunki podróżowania.

Następnie krok po kroku przedstawiona została ścieżka pasażera. Zaczęliśmy od odprawy biletowo-bagażowej, dowiedzieliśmy się jakie dokumenty należy zabrać ze sobą w podróż, a następnie przeszliśmy przez kontrolę bezpieczeństwa,  gdzie dowiedzieliśmy się jakich przedmiotów nie wolno przewozić przez granicę. Mieliśmy również okazję zobaczyć gablotę z nielegalnymi towarami, które zostały zatrzymane pasażerom. Ponadto dowiedzieliśmy się jak odprawia się osoby niepełnosprawne oraz jak transportuje się zwierzęta. Kolejnym etapem wycieczki było przejście na teren lotniska przez punkt kontroli bezpieczeństwa z wszystkimi procedurami obowiązującymi pasażerów podczas podróży.   Udaliśmy się również na teren Lotniskowej Służby Ratowniczo-Gaśniczej i Lotniskowej Straży Pożarnej, gdzie podziwialiśmy nowoczesne i świetnie wyposażone wozy gaśnicze i mieliśmy okazję porozmawiać z jej pracownikami o zakresie ich obowiązków. Ostatnim etapem wycieczki była wizyta w ogromnym hangarze firmy LINETECH, która zajmuje się obsługą techniczną samolotów. Dzięki wizycie w Porcie Lotniczym dowiedzieliśmy się nie tylko jak bezpiecznie i bezproblemowo podróżować, ale również poznaliśmy pracę służb lotniskowych od kuchni. Dziękujemy wszystkim pracownikom Portu za odkrycie ciekawych i nowych dla nas arkanów swojej pracy.