FINAŁ MIĘDZYNARODOWEGO KONKURSU PROGRAMOWANIA „SCRIPT 2018 Trial” – ORSOVA, RUMUNIA

Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 6 w  Rzeszowie dorównuje pod względem nauki programowania najlepszym światowym wzorcom.  Na zajęciach rozwijających kreatywność uczymy dzieci elementów programowania i podstaw robotyki.  Począwszy od klasy czwartej na lekcjach informatyki uczniowie konstruują programy komputerowe w języku Baltie 3.0 i Scratch 2.0 a w klasie 7 i 8 budują schematy blokowe i uczą się podstaw algorytmiki. Od czterech lat uczniowie biorą udział w konkursach programowania w środowisku Scratch 2.0 zdobywając czołowe miejsca. W tym roku dwoje naszych uczniów wraz z opiekunami panią dyr. Dorotą Nowak-Maluchnik i nauczycielem informatyki panem Mariuszem Wróblewskim w dniach od 5 do 8 września2018r.  uczestniczyło w Międzynarodowym Konkursie Programowania „Script 2018 Trial” w miejscowości Orsova w Rumunii. Konkurs składał się z dwóch etapów – w pierwszym zawodnicy tworzyli program na zadany temat, a w drugim rozwiązywali test dotyczący znajomości środowiska programowania Scratch 2.0. Zadania nie były łatwe a konkurs był w języku angielskim, więc było to wyzwanie dla uczestników. Nasi uczniowie spisali się na medal a nawet na dwa! Po prostu: „Venimus! Vidimus! Vicimus! (Przybyliśmy! Zobaczyliśmy! Zwyciężyliśmy!). Finał był nasz!
W kategorii wiekowej klas VII – VIII Piotr Polański z klasy 8b zajął 1 miejsce a Wiktor Bukowski z klasy 7a 3miejsce.
Program wizyty był był dla nas bardzo interesujący i inspirujący. Oprócz konkursu uczestniczyliśmy w wielu wydarzeniach. Braliśmy udział w Miedzynarodowym Sympozjum Robotyki i Programowana „Script 2018” podczas którego pan Mariusz Wróblewski przedstawił prezentację dotyczącą wdrażania w ZSP 6 w Rzeszowie nauki programowania i robotyki. Pani dyrektor Dorota Nowak-Maluchnik wygłosiła wykład nt. polskiego systemu edukacji i reformy szkolnictwa wdrażanej przez MEN. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach programowania i robotyki. Dla nauczycieli zorganizowano panel dyskusyjny dotyczący nowoczesnego nauczania i wdrażania STEAM ( (Science, Technology, Engineering, Arts & Maths) w europejskich szkołach. Organizatorzy zadbali o atrakcje dla uczestników konkursu. Zwiedziliśmy miasto Orsova i jego okolice
z pięknymi monastyrami. Podczas ponad dwugodzinnego rejsu statkiem po Dunaju podziwialiśmy zapierające dech widoki. Niesamowite wrażenie wywarła na nas monumentalna rzeźba w skale przedstawiająca króla Decebala. Wizyta w Rumunii na długo pozostanie w naszej pamięci.

Print Friendly, PDF & Email